MANYETİK FREN bobin, baskı flanşı, balata, pinyon dişli ve tespit flanşı veya özel motor kapağı frenin ana unsurlarıdır. Bobine DC gerilim uygulanmadığı anda baskı yaylarının itme kuvveti ile balatanın sürtünme yüzeylerinin iki flanş arasında sıkışmasıyla frenleme meydana gelir. Fren bobini enerji ile beslendiğinde fren gövdesinde manyetik alan oluşur ve fren baskı flanşı elektromıknatısa doğru çekilir. Rotor mili üzerine dişli ile takılı olan balata bu çekim sonucu arayı açarak frenleme sona ermiş olur. motorun arkasına veya fren bağlanacak yüzeye merkezli olarak montaj edilir uzun süreli çalişan veye sık aralıklarla açma_kapama yapan sistemlerde tercih edilir motorun arkasından çıkarılan pervane uygun olan soğğutma mili motor miline sabitlenir ve manyetik fren in arkasına takılır motor ve frenin soğutması sağlanır.manyetik frenler 24_98_198 volt dc olarak mevcuttur.